Nebudu chodit dlouho kolem horkého reportu a hned se dáme do čísel. Květen nakonec nebyl tak zlý, více napoví přehled…PříjmyProvoz eshopu44 000,-+14 000,-PPC (AdSense, Sklik)18 967,–3 348,-Affiliate12 806,-+271,-Prodej odkazů1 400,–11 500,-Umístění PR článků1 700,-+200,-Celkový příjem78 873,–377,-VýdajeHosting4 300,-Domény3 400,-Tvorba obsahu, PR5 811,-PPC (Adwords, Sklik)4 580,-Výdaje18 091,-No, dobře. Je tu drobný pokles příjmu, ale o kousek jsem snížil i náklady. Při těchto číslech by se teoreticky dalo už nějak žít, nicméně hlavní cíl (100k měsíčně) je stále v nedohlednu.EshopPohled do kolonky „Provoz eshopu“ dává tušit, že se událo něco převratného. A skutečně – tržba byla 117 000 a objednávek celkem 122. Tradičně jedna nebyla vyzvednuta. Výsledek je ovšem zkreslen několika vyššími objednávkami z konce měsíce.Zapracoval jsem na získání nových odkazů z PR článků a na vylepšení popisků zboží.AffiliateStandarně nic moc nového. Snad jen, že kvůli poklesu návštěv ze Seznamu na hlavní projekty, musím víc sypat do PPC. U jedné kampaně mi vychází navrátnost cca 100%. Každá proklikaná stokoruna přinese 2 stovky. Bohužel v oboru asi nejde získat víc prokliků – ikdyž jsem rozpočet zvýšil na 300,- denně, tak se dostanu v nejlepších dnech na nějakých utracených 200-250 Kč (cenu za proklik jsem již zvyšoval).Pár chvil jsem pracoval na novém projektu. Zbytečně to vázne, protože mě čeká hodně ladění mysql dotazů, scrapování xml a webstránek. Zkrátka věci, u kterých dělám hodně chyb. Vím, že nejlepší je rozdělit si úkoly na drobné minifáze a postupně dělat jednu za druhou. Nojo, jenže nejhorší je začít – už jen sepsáním těch miniúkolů ;-).Experiment – obsahový web a jeho cesta vzhůruMinule jsem zmínil web, který potkal fulltextový exitus. Rozhodl jsem se, že jej vrátím na lepší místečka. Zatím nevím, jak toho docílit ;). Napadlo mě ale, že zkusím experimentovat s jiným webem v jiném sice zaspamovaném ale ne tolik konkurenčním prostředí.Tento web běží asi 6 let a prakticky nikdy nebyl na Seznamu příliš úspěšný – v podstatě bodoval jen na cca 3 slovní fráze (80% návštěv chodilo z fráze domény). Web má unikátní obsah, je graficky pěkný. Momentálně na něj však ze Seznamu chodí jen 10-15 lidí denně a to jen na doménové fráze typu „www webcz, wwwwebcz nebo webwebwebcz“ (prostě cokoliv kromě www.web.cz, jelikož na tento dotaz Seznam hodí hlášku, že chci hledat něco jiného ;)).Info o webu:online od 2009bohatý odkazový profil (mnoho deeplinků, více jednotlivých odkazů než sitewide)unikátní obsahnávštěvnost 100-150 denně (60-70% Google, 20% direct, 5-10% Seznam)Je docela možné, že důvodem neúspěchu je nějaká penalizace na Seznamu. To však těžko zjistím. U Google je web na hlavní frázi první, na většinu podstránek 2.-4. strana). I tak jsem se pustil do těchto kroků:fake whois (změnil jsem majitele tak, aby nebyla žádná spojitost se mnou a mými dalšími weby, ze kterých vedou odkazy, jak jsem koukal, tak tohle používá hodně lidí ;))změna hostingu (hlavně z důvodu jiné IP adresy, která je úplně mimo rozsah mých jiných hostingů)oprava chyb (krom nějakých html drobností jsem opravil několik smyček v .htaccess a chybičky uložené v error_logu – ten je teď stále prázdný)absolutní odkazy (na podstránky v rámci webu odkazuji absolutně,