Jako každý rok, tak i letos se web plní různými reporty a zhodnocení končícího roku. Ani já nezůstanu pozadu. Sice jsem tento rok moc příspěvků nenapsal, ale snad to tímto souhrnem vynahradím.EshopRok 2016 byl zcela ve znamení eshopu. Zatímco loni byla tržba 1,3 milionu, tak letos to vypadá na 2,5 milionu. Jen o pověstný ždibíček mi unikne 100% růst.V minulém reportu jsem skončil u obratu za září na hodnotě 168 000. V říjnu to bylo už 205 000, v listopadu skok na 315 000 a v prosinci to také vypadá na 310-315 000 Kč. Chtěl jsem pokořit 400 000, ale bohužel. Pokud vydrží růst, tak tu čtyřstovku dám v únoru :-).Přes samé objednávky jsem vůbec neměl čas na rozvoj eshopu a ministránek. Mám připraveno pár desítek normostran textů, ale je teď těžký najít 2 hodiny a pustit se do tvorby ministránek. Úkol na 2017 je spustit alespoň 10 miniwebů. Je to pro mě docela dobrý zdroj návštěvnosti a konverzí; miniweby přinesou měsíčně 30-40 tisíc obratu + samozřejmě mají vliv na seo eshopu.Jak roste obrat, tak velice zlehka opuštím „total low-cost“ strategii a pár korunek utrácím za vybavení do kanceláře (lepší stoly, tiskárna, příslušenství do skladu, lepší dárečky pro zákazníky…). U zboží čím dál víc sleduju kvalitu – jakmile je něco jen nepatrně špatně, tak produkt vyřazuji. Rozhoduji o tom tak, že si řeknu „Byl bych spokojený, kdyby mi přišlo takové zboží?“. Navíc v mém oboru je kvalita zásadním měřítkem.Ohledně toho mám zajímavé srovnání velkoobchodů. Jeden, který se zaměřuje na top kvalitu, tak roste meziročně +20 % (obraty nad 10 mil.). Druhý, který jede cestou nejnižší ceny, tak už několik let stagnuje kolem 3 milionů obratu.A ještě jeden eshopový postřeh. Zlevnil jsem poštovné z 81 Kč na 69 Kč. Ikdyž jde jen o 12 Korun, tak to má velký psychologický vliv, protože lidi více objednávají levnější položky a nesnaží se tolik dosáhnout na dopravu zdarma (zejména nový zákazníci). Průměrná objednávka sice klesla jen nepatrně a objednávek s dopravou zdarma je stále přes 30 %, ale i tak těch žebráckých objednávek za 100 Korun přibylo.AffiliateProvizní spolupráce jsou už jen malým doplňkem příjmu, bohužel. V jedné síti jsem spadl na 3 000,- měsíčně, v další na 1 000,-. Trochu se drží CJ, kde propaguju jeden z nejstarších affiliate programů. Je tam tak 3-8 tisíc za měsíc. Pak mám historické weby na jeden známý affil, který jede hlavně před Vánoci – v říjnu tam bylo hezkých 11 000 Kč.Možná je to jen můj zkreslený pohled affiláka, který byl z affiliate nedobrovolně odstaven ;-), ale přijde mi, že české affil sítě pomalu vadnou. Když srovnám mé zkušenosti, tak třeba u Affiliate Club se mi za pár let podařily jednotky konverzí (to je i kvůli tomu, že ten jejich systém konverze nepočítá ;)). V Affilo.cz mám sice jen „pozorovatelský“ účet, ale známý, který jede ve velkém, mi říkal, že to je jedna z nejhorších sítí co se konverzního poměru týče. Prý 1 konverze na 100-150 prokliků a k tomu navíc dost stornovaných objednávek. Podělte se s