Po dlouhém rozmýšlení jsem se rozhodl, že sepíšu kratší update o mém online podnikání. Bude to asi hlavně o tom, jak se vše sype.Koukám, že poslední report byl za prosinec 2016 – ani jsem netušil, že je to tak dávno. A jak ho tak pročítám, tak byl příjemně pozitivní :).A jaký byl následující rok 2017? Co se týče čísel eshopu, tak vůbec ne špatný. Tržby se z 2,5 mil. zvýšily na 2,83 mil., počet objednávek poskočil z 2 659 na 2 942 (o chlup unikla bájná třítisícovka). Průměrná objednávka se zvedla jen mírně z 942,- na 962,-.A co letošní rok 2018?To už je kapánek smutnější povídání. Začátek nevypadal vůbec špatně. Až do června jsem se držel +- loňských čísel. Sice ubylo mírně objednávek, ale zase se zvýšila průměrná objednávka k cca 1 100,-. Trochu mě zarazilo, že mám málo nových zákazníků a objednávájí jen stará známá jména.Někdy v dubnu/květnu jsem se hlouběji ponořil do Google Analytics a zjistil jsem docela nemilé věci – napříč prakticky všemi zdroji klesl konverzní poměr na +- polovinu. Stejně tak návštěvnost z ministránek.U ministránek dokáži pochopit nižší návštěvnost vlivem horších pozic, ale tak brutální pokles konverzního poměru eshopu nechápu. Jediné, co mě napadlo, tak jsou přístupy z mobilu, pro které nemám eshop optimalizovaný. Problém je, že meziročně jsou přístupy z mobilů jen lehce zvýšené.Větší pokles přišel v červnu, kdy jsem meziročně klesl na 143 objednávek (172) a na tržby 156 tis. (173 tis.) s tím, že jsem asi 6 tisíc investoval do Adwords. Červenec se díky Adwords podařilo ustálit na podobné výši jako loni. Sice stále velmi nízko, ale se slabými letními měsíci musím počítat; obzvlášť při letošních vedrech.Brutalita ovšem nastala teď v srpnu. Vyřídil jsem pouze 106 objednávek (dnes je 31., tak možná ještě nějaká objednávka přiletí) v tržbě 122 tis. (loni 168 obj. a 150 tis.). Opakující zákazníci se postarali o průměrnou výši objednávky 1 153 Kč.Meziročně mi v srpnu docela spadla návštěvnost – Google -21 %, Seznam -50 %, Direct -17 %. Návštěvnost z Google a Seznamu má o 40 % nižší konverzi. Snižující se návštěvnost je teda patrná už od začátku roku.No, teď zjistit, čím to je. Popravdě nevím. Pracuji na responzivní verzi eshopu – věřím, že potom nastane boom. Přeci jen z mobilů mám konverzi asi 0.015 %. Teoreticky by se počet objednávek mohl zvýšit o 30-40 %. Budu muset přepracovat popisky a celkově zlepšit SEO (asi získávat lepší odkazy než z ministránek a magazínů).Eshop restartPřed delším časem jsem se zapojil do Eshop restartu. Ano, vím – je to trochu zastarelé (videa z roku 2015) a v podstatě nic nového. Ale je tam několik velmi dobrých videí, třeba o popiscích (celkově Modul 3 je výborný). Poznatky pomalu zapracovávám a sepisuju to-do list, ale poslední dobou mi všechno hrozně dlouho trvá a kolikrát nevím, co dřív. Tím myslím, určit si priority – třeba 1) upravit popisky 20 nejnavštěvovanějších produktů s nízkou konverzí 2) vylepšit transakční emaily a celkově komunikaci se zákazníkem 3) rozšířit kontaktní stránku o fotku a „příběh“.Kolikrát si i